Det vigtigste på en hjemmeside er ofte indholdet. En flot designet hjemmeside har sjældent nogen værdi hvis indholdet ikke kan bruges af læseren.
Kend din bruger
Noget af det vigtigste når man skal forfatte en tekst er at kende til hvad modtageren har brug for af information.
Tænk over hvad brugeren vil vide frem for hvad du vil fortælle. Det er ikke altid at det du synes er vigtigt også er det læseren synes er vigtigt.
Udelad information der ikke har værdi for læseren Det kan være næsten lige så problematisk at give for megen information som det er at give for lidt information. Hvis en side indeholder for meget unyttig information er det svære for læseren at finde frem til det nyttige.
Skriv så kort og præcist som muligt
Undgå lange sider Lange sider med megen information kan være svære at overskue. Giv et link til en uddybende side hvis nødvendigt
Undgå tvetydigheder Læseren har ikke mulighed for at komme med opklarende spørgsmål. Formuler dig derfor så præcist som muligt.
Brug et indledende resumé på lange sider Ved at give en kort opsumering af sider med meget indhold har læseren mulighed for hurtigt at overskue om siden er værd at læse.
Brug et naturligt og let læseligt sprog
Undgå indforståethed Hvis du eksempelvis skal beskrive et produkt er det ikke sikkert at læseren har samme baggrundsviden som dig.
Vores focus er på brugeroplevelse og design. Vi leder altid efter den mest enkle og essentielle løsning. Vi tror på at maskinen skal arbejde for mennesket. Vi mener at viden bør være fri og tilgængelig for alle. Vi håber du er enig :-)